بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Friday, June 17, 2011

Aku anti-nasi



Nasi? makanan rutin rakyat Malaysia. hari-hari hadap nasi pun tak jemu. well, same lah aku. tapi sekarang semua nya berubah. aku jadi anti-nasi. aku dah tak bole nak telan nasi. aku rase nak muntah je. entah lah kenapa. penyakit pelik antara yg terpelik agaknye =.=

Dua sem lepas, aku makan pun share je nasi. Sem lepas, aku memang ambil nasi sikit je. tapi tak sangka pulak cuti sem kali nie, aku dah takde selera hadap nasi. maknenye start sem nanti aku bakal tak makan nasi? pheww kempis lahh perut aku. hoho

Masuk hari nie, dah 5 hari aku tak jamah nasi. baru je lagi kan? saje nak gebang lebihh. tapi berat aku dah susut sampai 4kg arinie. Alhamdulillah, ringan sikit rase badan nie. nak bergerak pun senang. aku target at least susut lagi 4kg sebelum aku balik kolej nanti. tak tau laa tercapai tak hasrat tu. InsyaAllah bole kot :)

Tak salah rasenye nak buat perubahan sikit. badan je pun berubah. aku tetap maintain same macam dulu. sebab bile umur dah meningkat nie, rasenye dah tiba masa untuk aku dapatkan badan ideal sikit. walaupun takde laa gemuk mane. tapi aku pendek. so kene stabil kan BMI. baru best nak tengok badan sendiri. wakaka

0 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

Daisypath Anniversary tickers

Template by:
Free Blog Templates