بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Sunday, July 18, 2010

trip to Kelantan

Da lame tak update blog. malas nak cite pasal Kem Fasilitator, Minggu Haluan Siswa and latest, Result! hmm

So terus ke topik hari nie. alkisah nye hari nie aku bejalan ke Kelantan. da lame tak pegi Kelantan. last kitorang duk Kelantan mase tahun 1998 - 2000 ataupun lebih tepat, mase aku darjah 4 sampai darjah 6. 2 tahun je duk Kelantan tu. tapi da banyak perubahan gak yg aku tengok. hee

Start dari bangun pagi tadi, abah kejut pukul 6.15 am. memang aku suke bangun awal cuti2 nie. haish~ kitorang gerak dalam pukul 9am. aku pun tak tau ape kitorang buat 3jam lepas bangun tido, baru nak gerak. haha. tapi yang pasti, abah penat sebab baru sampai umah pukul 4.30am dari KL.

Ok, dalam kete macam biasa laa kalo da bangun terlebih awal tu, qada la balik tido dalam kete. pening pale tak yah cakap laa. abah plak drive macam drift. memang terbaekk!

Sampai la kami kat Pasir Mas, rumah pengantin merangkap anak kawan abah. aku nak terang pun aku sendiri tak kenal. ngaa. tapi aku rase macam tak berbaloi pun pegi situ. sebab pengantin bapak laa sombong nak mampos! ehh wa tau laa lu BAKAL DOKTOR. pegi jalan daa. (malas nak kutuk lebih2) kitorang datang, terus amek pinggan cedok nasi and makan. haha lapor beb! lantak ler ke pengantin tu nak sombong, janji perut aku kenyang. hehe

Dah siap makan, kami blah pegi Rantau Panjang. memang best kat sane. barang sume murah2. kawasan bebas cukai tu. haa ape lagi, mase untuk mengutip barang2 and suro mama bayar! wahaha (gile kejam. anak sape tah. huhu)

Bile bonet kete dah agak2 penuh, kami pun memulakan perjalanan pulang ke Terengganu. Kete gerak je, aku terus tido. aku pun tak sedo bape kali abah benti beli durian kat tepi jalan. tau2 dah ade bau durian kuat dalam kete sebab adik aku tengah melantak durian kat sebelah. hampeh punye adik makan sorang2. 

Part paling best, kitorang benti kat pantai Batu Rakit semata2 nak makan durian je. padahal umah dekat je lagi nak sampai. memang takde keje sungguh laa. hoho

Balik je umah, mama terus amek 2 biji durian untuk masak pengat durian. bau die, perghh! panas2 lagi aku da pelahap. pastu kesan die skrg laa. aku tak bole tido sebab badan panas. padan la muke! huhu

Skrg nie sume dah tido kecuali aku. nasib baik la broadband kesayangan nie tak buat hal. bole laa teman aku yg kesepian nie. cehh!











0 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

Daisypath Anniversary tickers

Template by:
Free Blog Templates