بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Sunday, December 19, 2010

Apa ertinya kawan?


.K.A.W.A.N.
ape ertinya kawan pada aku?

dari kecil lagi aku diajar berkawan. tapi dalam hidup aku, kawan silih berganti. datang dan pergi. sebab dari kecil, sekolah aku tak pernah tetap. rumah aku selalu berpindah. makanya aku suka berkawan. suka bergaul dengan orang. tak kira lah siapa dia.

senarai sekolah aku :
1 - Sekolah Rendah Assunta Convent, Kuantan Pahang (darjah 1 - darjah 3)
2 - Sekolah Kebangsaan Kubang Kerian 1, Kota Bharu Kelantan (darjah 4)
3 - Sekolah Kebangsaan Pengkalan Chepa, Kelantan (darjah 5)
4 - Sekolah Convent Klian Pauh, Taiping Perak (darjah 6)
5 - Maktab Rendah Sains Mara Pendang, Kedah (tingkatan 1 - tingkatan 3)
6 - Sekolah Menengah Convent, Taiping Perak (tingkatan 4 - tingkatan 5)

dan setakat nie aku dah berpindah randah dan menetap dalam 5 buah negeri. banyak tempat dah yang aku pergi. ada antara kawan-kawan yang aku still ingat. tapi kebanyakan nya aku dah tak ingat sebab dah lost contact. bukan niat aku untuk lupa kat kawan-kawan. tapi kalau dah lost contact, mane lah aku nak ingat. sedangkan nota-nota yang aku hafal pun boleh lupa =.="

aku banyak belajar pasal kawan. perangai, tabiat, body contact, even dari tulisan pun aku boleh tau condition diorang. itu belum masuk lagi jenis kawan. macam-macam jenis dah aku jumpa. betul lah cakap orang, dalam hidup nie memang susah nak cari kawan yang betul-betul ikhlas berkawan dengan kite.

aku tak pernah menyesal mengenali kawan. sebab bagi aku, dunia nie tak indah tanpa kawan. aku tak pernah menyesal tolong kawan. sebab aku berpegang pada hukum karma. kalau kite tolong orang, insyaAllah orang akan tolong kite balik. walau buruk pun seorang kawan, mereka tetap kawan aku.

ada orang cakap aku sombong. ade orang cakap muka aku kerek, susah nak senyum. ade orang cakap aku peramah. ade orang cakap aku baik sangat. ade orang cakap aku nie easy going person, kelakar, suka buat lawak bodoh. terpulang lah ape orang nak cakap. aku terima. yang penting, kalau nak menilai aku, kenal lah aku dulu.

aku jugak jenis yang menghargai kawan. mungkin sebab aku takde kawan rapat. so aku sayang dekat kawan-kawan yang aku ada sekarang nie. tak pasti lah diorang perasan ke tak yang aku ambil tahu hal diorang. tapi yang pasti, aku sayang semua kawan aku. 

maybe ade yang annoying dengan sikap aku yang kadang-kadang caring terlebih. but don't get me wrong okay. aku ambil tahu hal korang pun sebab korang kawan aku. kalau tak, no point lah aku nak tanye khabar, sebok hal korang. tapi ade jugak kawan yang aku buat tak tahu je. sorry. but i do care of you, friends.


cukup la setakat nie entri pasal kawan. aku takut kang aku nangis lak tetibe. muahaha
thanks buat yang sudi membaca entri nie. love you all.

6 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

Cik tikah said...

K = kalau jodoh
A = ada kita
W = will be
A = altogether
N = no regrets.

hahaha...

Unknown said...

Yg penting jadi diri sendiri saja :)

syamimihaziqah said...

saya pun sayangggg kamu jugakkk ♥

Fatin Rahmat said...

areteacar : haha so sweet! thanks :))

Fatin Rahmat said...

Shaheila Malek : betul tu! just be yourself. hehe tenkiu :)

Fatin Rahmat said...

ieqa : fatin pun sayangg ieqa jugak! hihi ♥

Daisypath Anniversary tickers

Template by:
Free Blog Templates