بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Thursday, December 23, 2010

Dalam 2 minggu, 3kali makan satay!


terliur tak?
maaf kepada yang belum makan sekiranya anda terliur tengok gamba satay di atas :P

hehe sebenarnya tadi baru lepas makan satay untuk kali ke-3 dalam 2 minggu nie. tak tau laa kenape abah suka sangat beli satay. aku takde laa penggemar setia satay nie. tapi kalau dah dihidang, jangan tengok aje. kan kann?

gamba untuk terliur kali ke-2! HAHA
mase first abah beli satay (bukan first time okay!) first dalam bulan Disember nie. kalau tak silap aku, last week. tapi tak sure hari ape. then kali ke-2, abah belanja satay kajang hari sabtu hari tu sempena hari jadi mama. macam-macam jenis satay mama order. satay ayam, satay daging, satay perut and satay rusa!

err tak pernah makan satay rusa? hehe tak payah makan laa. tak sedap. mahal je lebih. daging die liat. rase die pulak tak tau nak describe macam mane. tapi strongly not recommended! haha kalau nak try satu cucuk tu bole laa.

tapi dalam banyak-banyak satay aku makan, satay dekat Kuantan jugak yang best. satay die sedap. plus kuah die cukup-cukup rase. tak pedas sangat, tak pekat sangat. nie yang buat aku rase tak sabar nak balik kolej nie. hoho. name kedai satay tu Satay Zul. meh nak promote sikit kedai tu mehh.


nie lah sedikit sebanyak rupa kedai Satay Zul yang aku jumpe dalam simpanan google tadi. kedai die senang je nak cari sebab tepi jalan. cehh padahal dulu sampai sesat aku cari kedai nie =.=" tapi kedai nie unik sikit sebab ade drive-thru. ade ke kedai satay lain kat Malaysia nie yang buat drive-thru? kalau ade, habaq maii! hehe


p/s - mak dah bagi arahan suruh tido awal. sebab esok pagi nak pegi breakfast kat luar makan roti canai. sebagai anak yg baik, aku kene lah tido awal dari biasa. so, selamat malam! ♥

18 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

Anonymous said...

untong le kamo0o0..
ak dh 2mggu xdpt mkn mlm..

Izzati said...

ok. kali ni mmg btol2 kne tggalkan kesan tapak kaki. xmen da jalan2 je kt sni. sbb ny sy da jelez tahap dewa ni ok. huhu

sedap satey kt kuantan ehh?? haa~ hulur2 la ckit nnt eh. haha :P

Fatin Rahmat said...

Sabrina7 : haha memang untung! eh apsal kau tak makan malam? mak tak masak ke?

Fatin Rahmat said...

izzati : haha akhirnya stalker nie reti pun nak komen post aku. muahaha

jeles eyh. ololoo nanti aku bawak kau pegi kedai Satay Zul nie. tapi kau yg kene blanje aku! :P

Izzati said...

haha. untung la ak tggalkan jejak ni. sng ko na jejak ak pasni. lol

eyt eyt. satay mari~ iza banje fatin bayar. haaa~ ok kn cmtu?? hihik

Fatin Rahmat said...

izzati : eh ehh takde. selagi kau tak update blog, aku tak gi blog kau. haha kejam kan? >__<

duhh asyik aku je blanje. kau la pulak wehh. kalau tak, aku taknak bawa gi kedai satay. kuikuikui

alang-alang kau singgah blog aku, gi click kat iklan nuff aku yg tengah rajin keje tu :P

Syamimi Hazirah said...

satay zul terbaik! hehe

Izzati said...

ahaa yela yela. nanti nanti kalau rajin berupdate la blog tu. haih =.='

ehh tade ke?? ak tade banje ko ehh?? bukan ak da banje ke?? eh ehh tade ke??? hahaha


yolah2. den click la. skali je tauuu. jgn mntak lebiy. na lebiy banje dulu. haha :P

Fatin Rahmat said...

Eyra : terbaik kan? sedap satay die! hehe :)

Fatin Rahmat said...

izzati : ape gune blog kalau taknak update kan? hihi eh budak nie main komen panjang-panjang lak kat sini. haishh

yela, macehh iza sebab click sekali. ok la tu. janji click. hehe

dah, aku nak tido! babaii :)

Izzati said...

ahaha. yela2. na tggu rmai2 bising suh update dulu baru la iza update. haaa~ bajet artis en. haha

same-smae fatin. len hari sy stalk sy click lagi ye. hihik

skati la na komen pnjg pendek. spam banyak2 nnti tau la. haha :P

papai~ nite. mimpi indah~

Fatin Rahmat said...

izzati : wahh demand kemain lagi kau! adoii bajet betul lahh. haha. haa click jangan tak click. eh rajin plak kau nak main spam kat blog eh? =.="

ok, gudnite jugak! salam~

syamimihaziqah said...

nanti kte g makan satay zul lagi eh?? hehe

Diey_yanz said...

wah nk jugak..mkn xajk2 dah...sg3x..jelesh nie~~

Fatin Rahmat said...

ieqa : okay berehh. tapi kali nie ieqa blanje tau :P

Fatin Rahmat said...

SecRetzZ Gurl'Z : nak jugak? adoii dah abes wokk. hihi jangan jeles. tak elok utk kesihatan :P

Adam said...

Ah! Tension tgk gmbo ni. Lapar. huhu. Dah la suka satayyyy.. sobs3

Fatin Rahmat said...

A.D.A.M : hehe tak elok tension. nanti pegi makan satay banyak-banyak. hilangkan tension tu okay? :)

Daisypath Anniversary tickers

Template by:
Free Blog Templates