بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Monday, December 6, 2010

kisah Pak Pandir


> entry ke-3 utk hari nie <

jom jom layan kisah Pak Pandir & Mak Andeh!

Seperti biasa, Pak Pandir hendak pergi memotong getah. Mak Andeh akan menyediakan peralatan Pak Pandir. Pak Pandir pun pergilah nak memotong getah. "Hati-hati ya bang semasa tepi jalan besar tu nanti!" pesan Mak Andeh.

Pak Pandir akan berjalan kaki melalui sebuah jalan raya untuk sampai di kebun getahnya. Semasa Pak Pandir berjalan di tepi jalan raya besar tersebut, ada sebuah papan tanda yang baru dipasang betul-betul di depan kebunnya. Selepas dia membaca papan tanda tersebut, dia pun pulang dengan hampa.

Mak Andeh hairan Pak Pandir pulang semula ke rumah lalu bertanya, "Kenapa bang?" Pak Pandir pun menjawab, "Sejak bila laa kerajaan tak bagi kita memotong getah. Diletaknya papan tanda besar di tepi jalan depan kebun kita tu, papan tanda . . .



HAHA sengal kan Pak Pandir nie? >__<

6 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

Eyra. said...

memang pandir betul. haha

Fatin Rahmat said...

kan kan? sengal sangat Pak Pandir nie. HAHA

Mericho's said...

ohhhhhh ghope ni hahahhaha

Fatin Rahmat said...

nadya : haa ghope nie laa nak ngomen wehh! haha

omurice said...

kelakarlah...ade jek lawaknya..

Fatin Rahmat said...

omurice : ade-ade je kan pak pandir nie? hihi

Template by:
Free Blog Templates