بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Wednesday, January 5, 2011

pelik-pelik mainan kat facebook nie =.="

weehoo barang dah siap kemas! tak caye rase. aku ke tu yang kemas? err aku yang baru kot. yekks gelii den! well seperti dijanjikan, entri 2010 aku dah buat. dah siap. tapi... aku bukan taknak publish. cuma MALAS nak publish. save as draft tu better kot. banyak sangat kenangan. nak termuntah aku baca :P

dalam 2 3 hari nie aku rase makin pelik mainan ciptaan manusia dalam facebook. mungkin hanya suke-suke ataupun untuk menghilangkan bosan masing-masing bile dah hadap facebook 24/7 macam aku nie. tak kesah lah ape pun, yang penting setiap bende tu mesti ade baik buruk die kan. nie game die,

Send me a personal message to my inbox with a number ranging from 0.01 to 5000 and I'll make your number my status and what I think about you. The nice bit is that only you and I know what your number is. So eventhough it's public, it's secret.

hah! pernah tak nampak status nie diupdate di mane-mane? lepas tu dalam 3 4 minit, berlambak-lambak lah status bertajuk nombor nie kat news feed korang kan? quite annoying jugak lah bile setiap 5 minit orang yang same update status die. and secara tak langsung kite rase curious nak tau sape orang yang berkenaan dengan nombor-nombor tu. betul tak?

kadang-kadang rase macam bende nie kelakar je. macam orang dah takde keje sangat je nak main bende alah nie. tapi kan, it's sweet bile ade orang yang still ingat tentang diri kite. auww sumpah sweet! sebabnye kan, aku saje laa gi try request my number kat inbox 2 orang kawan nie. diorang nie kawan aku mase kat MRSM dulu. last aku jumpe diorang, tahun 2003. maknenye 8 tahun lepas okay!

and the result is, diorang ingat aku wehh! haha senyum lebar aku bace status diorang. okay, bangga sangat pun tak elok kan. tapi sumpah aku tak expect langsung yang diorang ingat pasal aku lagi. sebab aku sendiri pun tak bape ingat pasal diorang. thanks guys! gile terharu aku kot. nak nangis, over sangat tuu. hilang ke-macho-an aku nanti! >__<

tapi aku tak berani nak join main bende alah nie sekali. sebab aku takut nanti ade yang request dan aku tak tau nak describe ape pasal orang tu. kang kecik ati die, tak pasal-pasal dapat dosa. taknak laa kumpul dosa banyak-banyak dah sempena tahun baru yang mulia nie. ececeh ayat nak bajet suci jee.

dah laa tu kot. sejak ade blog nie aku rase aku kuat membebel sorang-sorang dalam blog macam orang gile sakai. taip pulak tu laju-laju macam budak tak cukup umur nak musnah kan keyboard. tapi aku bersyukur sekurang-kurang nye aku belum gila lagi. cuma selalu menghadapi masalah penderaan mental. takpe, kuatkan semangat. tabahkan hati ♥


p/s - esok nak balik penjara dah!

6 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

syamimihaziqah said...

ieqa pn ade nampak org dok UPDATE je status ngan bende alah nombor tu. geram rase sebab tak faham pape pn mase tu.
nasib baik ternampak Ane (roommate azza) update pasal tu.
sekarang dh tau, terpk-pk jugak nak buat ke tak.
tp kalo buat, tak reti plak camne nk describe org. huhu

Rohani Hashim said...

erkk xpernah plak nmpak mcm tu...ke dah lama sgt cber fb ni..hohooh

tinieisa said...

saya suka part yang last tu.
Balik PENJARA!! ngee~ :P

Fatin Rahmat said...

ieqa : semak je kat news feed kan? haha tak yah buat laa ieqa. tension je nanti. seyes! huhu

Fatin Rahmat said...

mzhany : tak pernah nampak eyh? belum lagi tu kot. konpom ade jap lagi. hehe

Fatin Rahmat said...

tiNie : haha suke yep? yelaa tinie tak payah balik PENJARA dah kan? hoho

Daisypath Anniversary tickers

Template by:
Free Blog Templates