بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
Selamat Berkunjung ke Blog Fatin Rahmat!

Thursday, January 6, 2011

pulang ke pangkuan masyarakat bergelar STUDENT!

tepat pukul 6.30 petang tadi aku sampai kat pagar kolej, then terus naik atas. tak berhenti dah untuk tumbprint! konon otai laa tu. yelaa, dah si Sean Kingston tu suruh naik je. takkan nak turun jugak peluk cium mesin tumbprint tu kan? lepas tu bile sampai kat impian, fuhh serabot aku tengok lautan manusia. sampai mesin gedegang pun dah tak nampak haa. semua nak bersedih-sedih berdrama dekat depan tu apekehal tah. haishh

demi untuk tidak merumitkan keadaan yang dah tersedia sesak tu, aku turun la dulu dari kereta untuk cari nama comel aku dekat board. cari dari aras 0, sampai aras 3, aikk nama aku takde? ade orang cakap aku DTP. hehhs nak makan kaki abah aku agaknye. gggrrr. nak taknak terpaksa laa gi jenguk bilik yang kosong. dan yang kosong hanya lah di aras 3! pheww

PENAT! itu je perkataan yang mampu aku luahkan buat masa nie. dah lame tak gune tenaga memang macam nie. buat keje sikit dah lembik. bukannye sikit barang aku tu. campur barang nak bisness lagi. ohh nasib baik abah tolong hantar sampai bilik yang kat ATAS skali tuu. sayanggg abah! eh ehh ade lagi tau junior bagi salam kat aku. tersipu-sipu kejap jawab salam. okay, toksah nak menggedik lebih-lebih.

lepas je roommate aku merangkap classmate aku, si Dyana Rafieqah nie sampai, terus kitorang kemas bilik dengan gigihnye! okay tipu. kitorang lepak dulu laa derr. penat kott! sambil tu, kitorang layan facebook mobile kejap. elehh bajet je. padahal free je pun. and buat pertama kalinya aku berjaya mengemas bilik dan semua barang sebelum pukul 8.30 malam! penat tapi berbaloi bile tengok bilik kemas jee. ngehee P.E.R.A.S.A.N!

haa nie nak cite bende sensitip sikit nie. sistem kolej makin lame makin canggih. tapi PINTU JAMBAN bile nak repair?! duhh nak mandi lame-lame pun rase tak secure je. memang laa semua "sama". tapi mesti ade malu maa. even tak sengaja tertayang pun malu doe! dah la air kat aras 3 nie bapak laa slow. nak mandi pun rase nak marah je. nak marah sangat pun tak bole sebab bukan aku yang bayar bil air. so, redha ye kawan-kawan :|

rutin biase tepat pukul 9, menapak pegi cafe demi sesuap nasi. menyesal tak sudah sebab lupe bawa tupperware! hambekk kau kene beli tupperware kat cafe. nasib baik RM1 jee. hish dah tak provide plastik sekarang naa? baguihh!

tengok laa makanan orang bajet nak kurus
macam mane lah nak kurus gini? nasib laa bilik tingkat atas skali. bole bakar sikit lemak degil yang dah tepu nie. tapi kalau hari-hari makan macam nie, bankrup aku! yang nie sahaja dah RM4 okay. esok aku makan sup sayur lah jawabnye. cehh pasal makanan pun nak berkire ke? eh mesti ahh! nak kurus kateee :P

pecah rekod ar hari nie aku tak pegi melepak bilik sape-sape pun. tah sape-sape yang duk bilik depan, sebelah and satu aras nie pun aku malas nak amek tau. nanti kalau rajin, aku roomwalking lahh. bole exercise bakar lemak sambil exercise mulut pot pet ngumpat orang. choiii songsang dah niat tuu!

baru terasa entri kali nie panjang dari biase. kan aku dah cakap aku suke membebel dalam blog nie. lagipun saje je nak cite bagi detail sikit. biar korang penat bace. alang-alang tu bole exercise biji mate tu skali. hikhik. selamat tidur semua warga KPMIM. esok kite ramai-ramai tabur duit bayar yuran ye! >__<



p/s - esok amek result kat mentor! oh nebesnye.. ape result aku? lol

6 orang yg berminat dengan entri kat atas nie:

syamimihaziqah said...

cet macam tak tau lagi je result! hahaa


OMG i miss those situations SO MUCH! omo! :((

Fatin Rahmat said...

tak tau lagi lorr. ieqa dh tau result eyh? :P

rindu? meh laa kite tuka. U jadi student, I jadi pekerja tioman. muahaha

Unknown said...

ahahahahah ahahahah ahahahha ahahahahha ( hanya mampu tergelak)

tinieisa said...

erk~ (-_____-)" . . . .
xpe ieqa..kite tunggu sem depan..hoho :P

Fatin Rahmat said...

deeba : haha gelak gelak! aku cepuk kau japgi. hehhs

Fatin Rahmat said...

tiNie : sem depan sambung degree eyh? hehe tak same dah ngan kat KPM nie. best oww! haha

Daisypath Anniversary tickers

Template by:
Free Blog Templates